COMVAR
Opis podstawowych funkcji programu Comvar-CV_CRD
Główne funkcje
Moduł CRD jest programem jednoekranowym. Pozwala ewidencjonować dokumenty przychodzące (ale też wychodzące i związane z pracownikami) oraz w przypadku faktur zakupowych od razu zapisywać je w rejstrze kosztów modułu FTR, ewidencji środków trwałych EST lub deklarować jako faktury wymagające wystawienia dokumentu PZ w module MGZ lub SPS.
Program dostępny jest w menu startowym “programy” dla wszystkich użytkowników z tym że:
– do wprowadzania nowych dokumentów wymagany jest status “Recepcja”
– do edycji dokumentów (w zakresie struktury kosztu) wymagany jest status “Księgowość” lub fakt bycia oznaczonym przez Recepcję jako osoba odpowiedzialna
– do akceptacji wprowadzonych dokumentów wymagane jest uprawnienie “A-administrator”
Poniższy rysunek pokazuje dostępne opcje ekranu głównego.
Program dostępny jest w menu startowym “programy” dla wszystkich użytkowników z tym że:
– do wprowadzania nowych dokumentów wymagany jest status “Recepcja”
– do edycji dokumentów (w zakresie struktury kosztu) wymagany jest status “Księgowość” lub fakt bycia oznaczonym przez Recepcję jako osoba odpowiedzialna
– do akceptacji wprowadzonych dokumentów wymagane jest uprawnienie “A-administrator”
Poniższy rysunek pokazuje dostępne opcje ekranu głównego.
Rys.1


Nowy zapis
Wprowadzanie dokumentu do rejstru sprowadza się do podania kilku podstawowych informacji widocznych na poniższym ekranie.
Wprowadzanie dokumentu do rejstru sprowadza się do podania kilku podstawowych informacji widocznych na poniższym ekranie.
Rys.2 – ekran modułu CRD


Historię dokonanych wpisów we wskazanym zakresie i okresie czasu można zapisać w formacie Excel-a lub w postaci pliku typu .CSV. Można też wydrukować rejestr wpisów.
Wybór “faktura zakupu kosztów (FTR)” lub “zakup środka trwałego (EST)” powoduje po dokonaniu rejestracji dokumentu otwarcie okna pozwalającego dokonać zapisu kosztu w rejestrze kosztów FTR a w przypadku środków trwałych wprowadzić zakup jako nowy środek trwały w module EST.
Wybór “faktura za towar (MGZ)” otwiera podczas sporządzania PZ ściągawkę z listą faktur. Ściągawka jest dostępna dla użytkownika wskazanego jako “osoba odpowiedzialna” (jedna z dwóch takich osób).
Wybór “faktura za towar (MGZ)” otwiera podczas sporządzania PZ ściągawkę z listą faktur. Ściągawka jest dostępna dla użytkownika wskazanego jako “osoba odpowiedzialna” (jedna z dwóch takich osób).
Datę i godzinę wpływu dokumentu można dowolnie określić. Domyślnie jest to “teraz”. Data rejestracji wynika z zegara systemowego.
Osobą rejestrującą jest zalogowany użytkownik.
Osobą rejestrującą jest zalogowany użytkownik.
Status “akceptacji” dostępny dla użytkownika o uprawnieniach A-administrator zamyka możliwość edycji struktury kosztu (nie dotyczy użytkownika Księgowość) i jest widoczny w opcji wystawiania przelewów.
Dokument zapisany w rejestrze można zeskanować. Pełen podgląd będzie widoczny po kliknięciu w miniaturkę obrazu. Ilość podłączonych do jednego wpisu skanów nie jest ograniczona. Można też podłączać inne pliki (Excel, Word, PDF-y, pliki graficzne, tekstowe). Pliki niegraficzne zamiast miniaturki są oznaczone znakiem (C)
Dołączone do rejestru CRD pliki może usuwać wyłącznie użytkownik o uprawnieniach “D-dyspozytor”
Dołączone do rejestru CRD pliki może usuwać wyłącznie użytkownik o uprawnieniach “D-dyspozytor”
Filtrowanie listy dokumentów pozwala ograniczyć ją do spełniającej warunki zakresu kwot, kontrahenta, kodu kontraktu a także dowolnego ciągu znaków ujętego w polach “numer”, “opis” i “uwagi”.