COMVAR

Opis podstawowych funkcji programu Comvar-CV_CRD

Główne funkcje

Moduł CRD jest programem jednoekranowym. Pozwala ewidencjonować dokumenty przychodzące (ale też wychodzące i związane z pracownikami) oraz w przypadku faktur zakupowych od razu zapisywać je w rejstrze kosztów modułu FTR, ewidencji środków trwałych EST lub deklarować jako faktury wymagające wystawienia dokumentu PZ w module MGZ lub SPS.
Program dostępny jest w menu startowym “programy” dla wszystkich użytkowników z tym że:
– do wprowadzania nowych dokumentów wymagany jest status “Recepcja”
– do edycji dokumentów (w zakresie struktury kosztu) wymagany jest status “Księgowość” lub fakt bycia oznaczonym przez Recepcję jako osoba odpowiedzialna
– do akceptacji wprowadzonych dokumentów wymagane jest uprawnienie “A-administrator”

Poniższy rysunek pokazuje dostępne opcje ekranu głównego.

Rys.1

Nowy zapis
Wprowadzanie dokumentu do rejstru sprowadza się do podania kilku podstawowych informacji widocznych na poniższym ekranie.



Rys.2 – ekran modułu CRD

Historię dokonanych wpisów we wskazanym zakresie i okresie czasu można zapisać w formacie Excel-a lub w postaci pliku typu .CSV. Można też wydrukować rejestr wpisów.

Wybór “faktura zakupu kosztów (FTR)” lub “zakup środka trwałego (EST)” powoduje po dokonaniu rejestracji dokumentu otwarcie okna pozwalającego dokonać zapisu kosztu w rejestrze kosztów FTR a w przypadku środków trwałych wprowadzić zakup jako nowy środek trwały w module EST.
Wybór “faktura za towar (MGZ)” otwiera podczas sporządzania PZ ściągawkę z listą faktur. Ściągawka jest dostępna dla użytkownika wskazanego jako “osoba odpowiedzialna” (jedna z dwóch takich osób).

Datę i godzinę wpływu dokumentu można dowolnie określić. Domyślnie jest to “teraz”. Data rejestracji wynika z zegara systemowego.
Osobą rejestrującą jest zalogowany użytkownik.

Status “akceptacji” dostępny dla użytkownika o uprawnieniach A-administrator zamyka możliwość edycji struktury kosztu (nie dotyczy użytkownika Księgowość) i jest widoczny w opcji wystawiania przelewów.

Dokument zapisany w rejestrze można zeskanować. Pełen podgląd będzie widoczny po kliknięciu w miniaturkę obrazu. Ilość podłączonych do jednego wpisu skanów nie jest ograniczona. Można też podłączać inne pliki (Excel, Word, PDF-y, pliki graficzne, tekstowe). Pliki niegraficzne zamiast miniaturki są oznaczone znakiem (C)
Dołączone do rejestru CRD pliki może usuwać wyłącznie użytkownik o uprawnieniach “D-dyspozytor”

Filtrowanie listy dokumentów pozwala ograniczyć ją do spełniającej warunki zakresu kwot, kontrahenta, kodu kontraktu a także dowolnego ciągu znaków ujętego w polach “numer”, “opis” i “uwagi”.